Meer klassieke muziek op Spotify door overeenkomst met Naxos

Spotify, de abonnements- en met advertenties gesponsorde streaming muziekservice, heeft een overeenkomst gesloten met het grootste klassieke muzieklabel, Naxos

De overeenkomst verleent gebruikers toegang tot een van de grootste en snelst groeiende catalogi van de allerbeste klassieke muziekopnames van dit moment, en geeft gestalte aan Spotify’s doel om nog meer afwisseling aan te brengen in haar muziekaanbod.

De overeenkomst met Naxos, dat in 1987 werd opgericht door de in Duitsland geboren ondernemer Klaus Heymann, geeft gebruikers toegang tot meer dan 100.000 exclusieve muziekstukken uit meer dan 2500 albums, van gevestigde grootheden als Beethoven, Mozart en Händel tot minder bekende componisten als Arnold, Bax, Dupré en Field.

Naxos brengt alle genres klassieke muziek uit en een grote selectie jazz, folk en populaire muziek uit de eerste helft van de 20e eeuw. De catalogus bestaat verder uit Japanse en Spaanse klassiekers en orgel- en gitaarmuziek.

Het label gaat net als Universal Music Group, Sony BMG, EMI Music, Warner Music Group, Merlin, The Orchard en onlangs nog CD Baby de samenwerking met Spotify aan.

Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify: “Het is ons doel om de grootste muziekcatalogus ter wereld samen te stellen en onze overeenkomst met Naxos is een volgende bevestiging dat wij het meest diverse aanbod willen bieden."

Spotify zal meer details verstrekken over de nieuwe Naxos-content die in de komende weken aan de muziekbibliotheek wordt toegevoegd.

Spotify is een innovatieve service voor digitale muziek waarmee muziekfans direct toegang hebben tot een wereld vol muziek. Spotify maakt on-demand streamen van audio-content mogelijk en wil een beter alternatief zijn voor muziekpiraterij door het aanbieden van een superieure gebruikerservaring, terwijl er inkomsten worden gegenereerd uit content met licentie in de vorm van zowel een met advertentiegelden ondersteund model dat gratis is voor de gebruiker, als een premium, betaald model. Spotify brengt fans dichter bij de muziek en artiesten waar ze van houden en vormt een marktplaats voor verwante producten zoals live-evenementen, muziekdownloads en meer.

Over Naxos

Naxos, het grootste klassieke muzieklabel, staat bekend om haar opnames van opwindend nieuw materiaal door buitengewoon getalenteerde musici. Het label beschikt over een van de grootste en snelst groeiende catalogi met uniek repertoire dat is opgenomen in hoogwaardige geluidskwaliteit en aantrekkelijk is geprijsd. De catalogus omvat naast andere genres, zoals jazz, new age, educatieve- en audioboeken, klassieke muziek-cd’s en -dvd’s.

Naxos.com biedt hoogwaardige streams aan van de klassieke muziekopnames van het label en collecties van verschillende andere onafhankelijke klassieke muzieklabels De bij albums beschikbare informatie bestaat onder andere uit biografieën van componisten en muzikanten, een volledige lijst met de nummers, de tekst van het cd-boekje en recensies uit muziektijdschriften en van deskundigen.

Dankzij de uitgebreide klassieke muzieksite en haar drang naar innovatie is Naxos ervan verzekerd marktleider te blijven in de distributie van digitale muziek

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met het perskantoor van Spotify op press@spotify.com of telefonisch op +46 (0)709 79 22 07.