Spotify beschikbaar voor Android

• De Spotify-muziek-app voor mobiele telefoons met Android™ is vanaf vandaag beschikbaar
  • Abonnees van Spotify Premium kunnen de app gratis downloaden bij Android Market™

Spotify, de service voor digitale muziek, kondigt met trots aan dat Spotify vanaf vandaag ook kan worden gebruikt op mobiele telefoons met Android.

De toepassing voor mobiel gebruik is gratis verkrijgbaar bij Android Market. Hiermee kunnen gebruikers overal genieten van de muziekservice die eerder alleen beschikbaar was op de desktop.

Belangrijke functies:

• Toegang tot miljoenen nummers in de Spotify-catalogus die continu wordt bijgewerkt
  • Spotify op de achtergrond actief laten terwijl je belt, op het web surft, enzovoort.
  • Muziek zoeken en direct streamen Bladeren op artiest, titel of album
  • Afspeellijsten maken en synchroniseren Wijzigingen in de desktoptoepassing worden direct gesynchroniseerd en vice versa
  • Je kunt afspeellijsten downloaden en afspelen in de offline modus wanneer je geen verbinding hebt, in een vliegtuig of in de metro zit of wanneer je in het buitenland bent en kosten voor gegevensroaming wilt voorkomen.
  • Nummers en albums in hun geheel afspelen Terugspoelen, vooruitspoelen, pauzeren, overslaan en afspelen in willekeurige volgorde
  • Artwork weergeven voor alle nummers en albums

De service voor de mobiele telefoon is exclusief beschikbaar gesteld voor Spotify Premium-leden in de meeste van de introductielanden, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Spanje, Frankrijk en Noorwegen. Spotify is nog niet beschikbaar voor Android Market in Finland.

"Dit is een zeer belangrijke dag in de korte historie van Spotify", aldus Gustav Söderström, directeur draagbare oplossingen van Spotify. "Sinds de introductie in oktober hebben we hard gewerkt om onze gebruikers een service van hoge kwaliteit te bieden waarmee zij toegang hebben tot de muziek die zij willen en wanneer zij dat willen."

“Vanaf vandaag hebben onze gebruikers altijd toegang tot de muziek en beschikken zij over het beste van zowel online als offline gebruik. We hebben het nu nog gemakkelijker gemaakt om naar allerlei soorten muziek te luisteren, ongeacht waar de gebruiker zich bevindt."

Om zich aan te melden voor de mobiele service moeten muziekfans naar de productpagina van Spotify Premium gaan om een maand- of jaarabonnement af te sluiten.

Ga naar onze nieuwe pagina voor Mobiel gebruik voor meer informatie over Spotify op de mobiele telefoon.

Spotify is een innovatieve service voor digitale muziek waarmee muziekfans direct toegang hebben tot een wereld vol muziek. Spotify maakt on-demand streamen van audio-content mogelijk en wil een beter alternatief zijn voor muziekpiraterij door het aanbieden van een superieure gebruikerservaring, terwijl er inkomsten worden gegenereerd uit content met licentie in de vorm van zowel een met advertentiegelden ondersteund model dat gratis is voor de gebruiker, als een premium, betaald model. Spotify brengt fans dichter bij hun favoriete muziek en artiesten, en biedt een marktomgeving voor aanvullende producten, zoals live-evenementen, muziekdownloads en meer. www.spotify.com

Meer informatie

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met het perskantoor van Spotify op press@spotify.com

Ga voor persmaterialen, waaronder afbeeldingen op hoge resolutie en veelgestelde vragen, naar de perspagina.

Android en Android Market zijn handelsmerken van Google, Inc.