Spotify benoemt Klaus Hommels tot lid van de raad van bestuur

• Oprichter van meerdere bedrijven en investeerder treedt toe tot raad van bestuur

Spotify is blij dat het Klaus Hommels kan verwelkomen als investeerder en kondigt aan dat hij lid wordt van de raad van bestuur van Spotify.

“Ik heb veel modellen ontdekt die hebben geleid tot veranderingen in een bepaalde branche”, zegt de heer Hommels. “Dankzij het uitzonderlijke team en het topproduct is Spotify een van de weinige bedrijven in Europa die ook deze potentie heeft. Daarom is het als actieve investeerder een logische stap om toe te treden to de raad van bestuur van Spotify, zodat ik erbij betrokken ben en mijn inspanningen en ervaring aanbied om van Spotify het succes te maken dat het verdient."

De heer Hommels is een ervaren ondernemer en zeer gerespecteerde particuliere investeerder. Hij heeft eerder succesvolle investeringen gedaan in technologie- en mediabedrijven, waaronder Skype, King.com, StarDoll, Xing, QXL en Facebook. Hij was een van de oprichters van Freenet.de en AOL Europe. Hij is door de universiteiten INSEAD, IESE en St. Gallen gekozen tot “Beste Europese investeerder” en is zelf afgestudeerd in financiën aan de universiteit van Fribourg (Zwitserland).

“We zijn erg blij dat Klaus betrokken is bij Spotify en lid is van onze raad van bestuur”, zegt Daniel Ek, CEO en medeoprichter van Spotify. “De ervaring en zijn bewezen expertise zullen van onschatbare waarde zijn voor ons om Spotify wereldwijd te laten groeien.”

Spotify is een innovatieve service voor digitale muziek waarmee muziekfans direct toegang hebben tot een wereld vol muziek. Spotify maakt on-demand streamen van audio-content mogelijk en wil een beter alternatief zijn voor muziekpiraterij door het aanbieden van een superieure gebruikerservaring, terwijl er inkomsten worden gegenereerd uit content met licentie in de vorm van zowel een met advertentiegelden ondersteund model dat gratis is voor de gebruiker, als een premium, betaald model. Spotify brengt fans dichter bij hun favoriete muziek en artiesten, en biedt een marktomgeving voor aanvullende producten, zoals live-evenementen, muziekdownloads en meer. www.spotify.com

Meer informatie

Voor meer informatie neem je contact op met de persafdeling van Spotify op press@spotify.com