Spotify en Sonos brengen de muziek naar elke kamer in huis

• Muziekfans kunnen straks draadloos in elke kamer naar muziek luisteren.

Spotify en Sonos kondigden vandaag aan dat Spotify binnenkort in elke kamer in huis is te gebruiken via het bekroonde Multi-Room Music System van Sonos. Met een gratis software-update van Sonos, die later deze maand beschikbaar is, krijgen alle Sonos-klanten in Finland, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk directe toegang tot meer dan acht miljoen nummers en al hun afspeellijsten op Spotify. Ga voor meer informatie over Spotify op Sonos naar: www.sonos.com/spotify.

“Het is geweldig dat mensen wanneer ze maar willen en vanuit elk vertrek in huis, naar Spotify kunnen luisteren”, aldus Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify. ”We zijn blij dat we door samenwerking met Sonos de unieke Spotify-ervaring naar huiskamers kunnen brengen in dezelfde kwaliteit en op dezelfde eenvoudige manier die onze gebruikers al zo waarderen.”

“Spotify op Sonos was de grootste wens van onze Europese klanten en we zijn zeer verheugd dat nu te kunnen leveren”, aldus John MacFarlane, oprichter en CEO van Sonos, Inc. “De missie van Sonos is om alle muziek ter wereld overal in huis te kunnen beluisteren. Door de samenwerking aan te gaan met een vooraanstaande muziekstreamingservice zoals Spotify, kunnen we meer van onze klanten thuis de ultieme jukebox-ervaring bezorgen."

Het enige wat je nodig hebt om van Spotify op Sonos te kunnen genieten, is een Sonos ZonePlayer zoals het Sonos S5 alles-in-één draadloze muzieksysteem, een Sonos Controller zoals de gratis Sonos controller for iPhone en een Spotify Premium-account. Nu kun je elk nummer, wanneer je maar wilt en in elke kamer afspelen. En bedienen vanuit elke kamer, rechtstreeks met je iPhone. Zoek naar artiesten, albums of nummers uit de acht miljoen titels tellende track-bibliotheek van Spotify. Blader door je afspeellijsten en speel ze af, inclusief de lijst met nummers die je een ster hebt gegeven, en de afspeellijsten die je met anderen hebt samengesteld of waarop je geabonneerd bent. Speel je muziek af in elke kamer in huis en onderga superieur, kamerbreed geluid met de hoogwaardige S5 en Spotify’s streams van hoge kwaliteit.

Spotify op Sonos is te gebruiken na de installatie van een gratis Sonos Software 3.3-update die eind september beschikbaar is. Je moet een Spotify Premium-abonnement hebben (€ 9,99 per maand) om van Spotify op Sonos te kunnen genieten. Ga voor meer informatie over Spotify op Sonos of om als een van de eersten te horen wanneer de update beschikbaar is naar www.sonos.com/spotify.

Andere bronnen

Spotify is een innovatief digitaal muziekplatform dat is opgezet om een legaal gebruikersalternatief van superieure kwaliteit aan te bieden aan muziekfans in plaats van muziekpiraterij. Spotify biedt directe toegang tot alle muziek die je maar wil, wanneer en waar je maar wilt, via een eenvoudig, sober en snel te gebruiken platform, en steunt tegelijkertijd de muziekindustrie via een met advertenties ondersteunde, gratis service en een betaalde abonnementsservice. Met Spotify heb je via je computer, mobiele telefoon en andere apparaten toegang tot miljoenen nummers met een hoge geluidskwaliteit. Hierdoor is het gemakkelijker dan ooit om op een legale manier muziek af te spelen en te delen. http://www.spotify.com

Over Sonos

Sonos® is marktleider op het gebied van de ontwikkeling van draadloze muzieksystemen voor in huis. Het Sonos Multi-Room Music System is het eerste draadloze muzieksysteem waarmee je al je muziek in alle kamers in je huis kunt afspelen en dat je kunt bedienen vanuit je handpalm. Sonos ‘bevrijdt’ de muziek uit de computer zodat je er overal in huis van kunt genieten. En door samenwerking met Audible.com®, Deezer, iheartradio, Last.fm, Napster®, Pandora®, RadioTime, Rhapsody®, SIRIUS®, Spotify, Wolfgang’s Vault, Internet Radio en andere audioservices, biedt Sonos muziekliefhebbers computervrije toegang tot miljoenen nummers, duizenden radiostations, audioboeken en meer. Het bekroonde Sonos Multi-Room Music System is verkrijgbaar in meer dan 6200 winkels in meer dan 65 landen wereldwijd of rechtstreeks bij Sonos op http://www.sonos.com. Sonos is een particuliere onderneming met hoofdkantoor in Santa Barbara, CA en kantoren in Cambridge, MA, Hilversum, Nederland en Penang, Maleisië.

© 2004-2010 Sonos Inc. Alle rechten voorbehouden. Sonos is een geregistreerd handelsmerk van Sonos, Inc. in de Verenigde Staten, Canada, Verenigd Koninkrijk, Benelux (België, Luxemburg en Nederland), Japan, Mexico, Duitsland, Rusland en Australië, en een handelsmerk van Sonos, Inc. in andere landen SonosNet, ZonePlayer, ZoneBridge en alle Sonos-logo’s zijn handelsmerken van Sonos Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. iPod en iTunes zijn handelsmerken van Apple Inc. geregistreerd in de VS en andere landen. iPhone is een handelsmerk van Apple Inc. Alle andere producten en services kunnen handelsmerken of servicemerken zijn van de betreffende eigenaars.

Jim Butcher

Hoofd Communicatie, Spotify