Onkyo en Spotify: een wereldprimeur

Onkyo kondigt met trots aan het eerste merk voor consumentenelektronica te zijn dat directe toegang biedt tot de muziekservice Spotify via thuisbioscoopversterkers.

Meer dan een miljoen Spotify Premium-abonnees in zeven landen (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Zweden, Finland, Nederland en Noorwegen) gebruiken Spotify al om hun muzikale horizon te verbreden. Nu kunnen ze ook naar de service luisteren via hun Onkyo home-entertainmentsysteem.

Spotify is vanaf vandaag beschikbaar op de TX-NR609 en Onkyo brengt in de nabije toekomst nog meer spannende producten uit die Spotify via een netwerk kunnen gebruiken. Het enige wat je nodig hebt om van Spotify op Onkyo te kunnen genieten, is een internetverbinding en een Spotify Premium-abonnement.

Het toevoegen van Spotify’s muziekservice biedt abonnees directe toegang tot meer dan 10 miljoen nummers in uitstekende geluidskwaliteit, dankzij Onkyo’s naadloze integratie van Spotify’s 320kbps bitrate en de hoogwaardige Ogg Vorbis-codec.

"Dit wordt een absolute must voor Spotify Premium-abonnees die hun muziek thuis in de hoogste geluidskwaliteit willen beluisteren", aldus Nick Hamada, Onkyo’s product- en marketingmanager.

"We vinden het fantastisch om met de legendarische technici van Onkyo samen te werken, die bekend staan om hun streven naar geweldige geluidskwaliteit en uitstekende producten", voegt Pascal de Mul, Global Head of Hardware Partnerships van Spotify eraan toe. "Onkyo maakt onze visie van probleemloze toegang tot muziek realiteit op een manier die op zelfs de meest kritische audiofiel indruk zal maken."

Spotify is op een eenvoudige en intuïtieve manier te bedienen via het televisiescherm dat op een Onkyo-thuisbioscoopversterker is aangesloten. Met een paar drukken op je afstandsbediening heb je snelle, scrollende toegang tot je eigen en gezamenlijke afspeellijsten en ook tot de functies Nieuw en Favorieten van Spotify. Ook de hoezen verschijnen op het scherm en abonnees kunnen bladeren door artiesten, albums en nummers.

Over Onkyo

Onkyo, wat ‘harmonie van geluid’ betekent in het Japans, werd 16 jaar geleden opgericht en is een van de ‘s werelds toonaangevende namen op het gebied van hifi en thuisbioscopen. Het is de filosofie van het bedrijf om producten met een prachtig ontwerp en een consistent hoge kwaliteitsstandaard te produceren. Vandaag de dag loopt Onkyo voorop in de revoluties op het gebied van thuisbioscopen en digitale techniek.

Terwijl vele fabrikanten er vooral mee bezig zijn om componenten voor nog lagere prijzen te produceren, heeft Onkyo een geheel andere visie. De benadering van Onkyo is: de basis perfectioneren, alle toeters en bellen weglaten, oog houden voor details en alleen de allerbeste onderdelen gebruiken. Het resultaat is te zien in de overduidelijke topkwaliteit van elk door Onkyo gefabriceerd product, zelfs nog voordat je het aanzet… Ga voor meer informatie naar: www.eu.onkyo.com

Spotify is een bekroonde muziekservice en een superieur en hoogwaardig alternatief voor muziekpiraterij Spotify biedt directe toegang tot alle muziek die je maar wil, wanneer en waar je maar wilt, via een eenvoudig, sober en snel te gebruiken platform, in de vorm van een met advertenties ondersteunde, gratis service en een betaalde abonnementsservice. Via je computer, mobiele telefoon en andere mogelijkheden heb je toegang tot miljoenen nummers en zo maakt Spotify het gemakkelijker dan ooit om legaal muziek af te spelen en te delen. www.spotify.com

Jim Butcher

Hoofd Communicatie, Spotify