Spotify introduceert muziekplatform van de volgende generatie

Spotify kondigt vandaag een belangrijke ontwikkeling van zijn service aan.

Spotify introduceert diverse exclusieve, nieuwe functies waarmee onze gebruikers niet alleen efficiënter muziek kunnen ontdekken, delen en beheren, maar waarmee de algehele Spotify-ervaring ook leuker en uitgebreider wordt. Deze upgrade is de meest uitgebreide upgrade sinds de introductie eind 2008.

De belangrijkste innovatie is het volledig aanpasbare ‘Spotify-muziekprofiel’. Hiermee kunnen gebruikers beter muziek delen met vrienden. Dit werkt op drie verschillende manieren:

• MAKEN

Maak je Spotify-muziekprofiel door vrienden en andere Spotify-gebruikers toe te voegen aan de zijbalk ‘Personen’, rechts van het venster.

Verbinding maken met Facebook: Vanuit Spotify kun je nu Facebook openen, zodat je aan je Spotify-profiel vrienden kunt toevoegen (die hetzelfde hebben gedaan).

Spotify-gebruikers toevoegen: Je kunt andere Spotify-gebruikers toevoegen door deze te zoeken op hun gebruikersnaam. Als je bijvoorbeeld zoekt op ‘spotify:user:gebruikersnaam’, wordt hun profiel geopend (als dit is gepubliceerd).

• PUBLICEREN

Publiceer op een willekeurige plaats op internet een koppeling naar je Spotify-muziekprofiel.

Je profiel publiceren: Hiermee kunnen je vrienden je muzieksmaak, topartiesten en favoriete nummers en albums volgen. Hiertoe publiceer je je profiel naar je Facebook-pagina, blog, persoonlijke website of ergens anders op internet. Je kunt ook de zes nummers en artiesten publiceren die je in een week het meest hebt afgespeeld.

• ONTDEKKEN EN DELEN

Met enkele nieuwe, geweldige sociale functies kun je muziek ontdekken en delen als nooit tevoren.

Inbox: een geweldige manier om te delen. Sleep een nummer naar de naam van een vriend en deze wordt weergegeven in zijn/haar ‘Inbox’.

‘Feed’ naar Facebook: Muziek die je vrienden hebben gepost op Facebook is zichtbaar in de unieke sectie ‘Feed’.

Populariteitsmeter: Bij afspeellijsten die je hebt gepost, wordt nu weergegeven hoe vaak deze zijn toegevoegd door je vrienden. Als je op het cijfer klikt, worden de namen van je vrienden weergegeven.

Een andere belangrijke innovatie is de functie ‘Bibliotheek’. Dankzij deze functie is Spotify nu een volledig muziekbeheerplatform waarmee je je eigen muziekbibliotheek kunt combineren met die van ons en hierin eenvoudig kunt bladeren met de balk ‘Filteren’.

De drie belangrijkste functies van de bibliotheek zijn:

• DRAADLOZE SYNCHRONISATIE

Nummers die je lokaal toevoegt aan Spotify, kun je opslaan in afspeellijsten en overzetten naar je mobiele telefoon zonder een USB-kabel te gebruiken.

• FAVORIET

Elk nummer of album kun je markeren met de ster, zodat je je favorieten kunt onderbrengen in een speciale submap.

• LOKALE BESTANDEN

Mis je bepaalde muziek in Spotify? Je kunt nu met een simpele muisklik een koppeling importeren die verwijst naar alle muziekbestanden op je computer.

Lokale bestanden die worden gedeeld in een afspeellijst, kunnen ook worden afgespeeld als deze overeenkomen met nummers in de Spotify-bibliotheek.

Daniel Ek, CEO en oprichter van Spotify licht toe: “Spotify is nu een stap dichter bij meer connectiviteit van de muziek en het realiseren van onze droom om HET muziekplatform te worden. We willen dat gebruikers muziek kunnen delen en ontdekken op een manier die tot nu toe nog niet mogelijk was. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om samen van muziek te genieten."

De update zal vandaag om 11.00 uur beschikbaar zijn voor de gebruikers van onze gratis service en de Premium-service.

Spotify is een innovatief platform voor muziekbeheer dat is gemaakt om muziekfans een legaal alternatief van superieure kwaliteit te bieden voor muziekpiraterij. Spotify biedt via een gemakkelijk, simpel en snel platform directe toegang tot elke soort muziek, waar en wanneer je maar wilt. Wij ondersteunen de muziekbranche via een gratis gebruikersmodel met reclame en een Premium-model met een betaald abonnement. Met Spotify heb je via je computer, mobiele telefoon en andere apparaten toegang tot miljoenen nummers met een hoge geluidskwaliteit. Hierdoor is het gemakkelijker dan ooit om op een legale manier muziek af te spelen en te delen.
www.spotify.com

Neem voor meer informatie contact op met de persafdeling van Spotify op
press@spotify.com.

Ga voor persmaterialen, waaronder afbeeldingen op hoge resolutie en veelgestelde vragen naar