Tv-première van Spotify in Scandinavië

• Spotify start met een tv-toepassing in Zweden en Finland samen met TeliaSonera

Spotify kondigt met trots met ingang van vandaag de introductie van zijn muziekdienst op tv in Zweden en Finland aan.

In samenwerking met de Scandinavische telecomgigant TeliaSonera stelt Spotify de muziek-app beschikbaar aan de 120.000 digitale tv-klanten van Telia.

De tv-app zal beschikbaar zijn voor klanten van TeliaSonera die zich hebben geabonneerd op Spotify Premium. Zij krijgen toegang tot een gestroomlijnde versie van de muziektoepassing waarmee ze toegang hebben tot de afspeellijsten van Spotify op de tv via de afstandsbediening van TeliaSonera.

De invoering betekent een belangrijke stap vooruit in de ontwikkeling van Spotify om muziek beschikbaar te maken waar je ook bent en op het moment dat je die nodig hebt. Afgelopen jaar heeft Spotify een mobiele app geïntroduceerd voor de iPhone-, Android- en Symbian-smartphoneplatforms.

"De introductie van Spotify in de woonkamer is een belangrijke stap vooruit in onze voortdurende inspanningen om Spotify overal waar je bent beschikbaar te maken," aldus Daniel Ek, CEO en oprichter van Spotify.

Stefan Trampus, manager breedbanddiensten bij TeliaSonera, voegt daaraan toe: "Iedereen houdt van muziek en hoewel veel personen hun favoriete muziek overal mee naartoe nemen, wordt er in de woonkamer nog veel naar muziek geluisterd. Wij geloven dat als we muziekfans rechtstreeks toegang tot Spotify bieden via de tv en in de woonkamer, we nog meer gebruikers zullen aantrekken naar de populairste muziekdienst ter wereld."

In oktober vorig jaar ondertekende TeliaSonera een overeenkomst met Spotify om de enige exploitant in Zweden te worden voor het verkopen en op de markt brengen van Spotify en te assisteren bij de ontwikkeling ervan.

Spotify is een innovatief digitaal muziekplatform dat is opgezet om een legaal gebruikersalternatief van superieure kwaliteit aan te bieden aan muziekfans in plaats van muziekpiraterij. Spotify biedt via een gemakkelijk, simpel en snel platform directe toegang tot elke soort muziek, waar en wanneer je maar wilt. Wij ondersteunen de muziekbranche via een gratis gebruikersmodel met reclame en een Premium-model met een betaald abonnement. Met Spotify heb je via je computer, mobiele telefoon en andere apparaten toegang tot miljoenen nummers met een hoge geluidskwaliteit. Hierdoor is het gemakkelijker dan ooit om op een legale manier muziek af te spelen en te delen. www.spotify.com

Meer informatie

Voor meer informatie neem je contact op met de persafdeling van Spotify op press@spotify.com?

Ga voor persmaterialen, waaronder afbeeldingen op hoge resolutie en veelgestelde vragen, naar www.spotify.com/about-us/press/