Spotify nu op Logitech Squeezebox

Logitech kondigt vandaag aan de krachten te hebben gebundeld met Spotify® om de populaire muziekservice te ondersteunen op het netwerk van Logitech® Squeezebox™-muziekspelers.

Door je bestaande draadloze netwerk en je Squeezebox Touch of Squeezebox Radio-speler te gebruiken, heb je nu overal in huis toegang tot de uitgebreide Spotify-catalogus van meer dan 10 miljoen nummers, inclusief je Spotify-afspeellijsten.

“Spotify vertegenwoordigt een nieuw type muziekservice, die hoogwaardige, directe toegang biedt tot een wereld van muziek”, aldus Romain Du Gardier, senior productmanager voor Logitech EMEA.

“Wat voor muziek je ook leuk vindt en waar je je ook ter wereld bevindt, Spotify en Squeezebox maken het nu nog gemakkelijker om in elke kamer van je huis ontspannen naar muziek te luisteren”, voegde Du Gardier daar nog aan toe. “Logitech is verheugd om Spotify aan zijn online muziekservices voor de Squeezebox-producten toe te voegen.”

Spotify biedt directe toegang tot alle muziek die je wilt horen, altijd en overal, via zowel een gratis versie als betaalde abonnementen.

Het enige wat je nodig hebt om van Spotify te kunnen genieten op je Squeezebox Touch of Squeezebox Radio is een Spotify Premium-abonnement, waarmee je ook nog eens profiteert van geluid van cd-kwaliteit (320 kbps), offline en mobiele toegang en exclusieve muziekcontent.

“Mensen willen vandaag de dag zelf bepalen waar ze naar luisteren en waar ze er naar luisteren”, aldus Pascal De Mul, hoofd wereldwijde hardware-samenwerkingsverbanden voor Spotify. “Ze willen de volledige toegang tot alles wat de muziekwereld te bieden heeft, nu direct, op eenvoudige wijze en in de hoogste geluidskwaliteit. Onze samenwerking met Logitech geeft mensen die mogelijkheid om overal in huis naar alle muziek ter wereld te luisteren.

Vanaf vandaag is er een volledig functionele bèta-testversie van de Spotify-app voor Squeezebox Touch en Squeezebox Radio beschikbaar op MySqueezebox.com, vooruitlopend op de officiële versie in de zeer nabije toekomst. Spotify is op dit moment beschikbaar in Finland, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Ga voor meer informatie over de bèta-versie en de installatie naar: www.mysqueezebox.com//appgallery/spotify

Voor een afbeelding in hoge resolutie van de Squeezebox Touch klik je hier

Over Logitech

Logitech is een wereldleider in producten die mensen de digitale ervaringen laten beleven die voor hen belangrijk zijn. Logitech creëert informatica-, communicatie- en entertainmentplatformen met bijbehorende hard- en software om digitale navigatie, muziek en video-entertainment, gaming, sociale netwerken, audio- en videocommunicatie via internet, videobeveiliging en home-entertainment mogelijk te maken en te optimaliseren. Logitech International, opgericht in 1981, is een Zwitsers bedrijf. Het is genoteerd aan de SIX Swiss Exchange (LOGN) en de Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Spotify is een bekroonde muziekservice en een superieur en hoogwaardig alternatief voor muziekpiraterij Spotify biedt directe toegang tot alle muziek die je maar wilt, wanneer en waar je maar wilt, via een eenvoudig, sober en snel te gebruiken platform, in de vorm van een met advertenties ondersteunde, gratis service en een betaalde abonnementsservice. Via je computer, mobiele telefoon en andere mogelijkheden heb je toegang tot miljoenen nummers en zo maakt Spotify het gemakkelijker dan ooit om legaal muziek af te spelen en te delen. www.spotify.com

Jim Butcher

Hoofd Communicatie, Spotify