Låt festen börja på riktigt med Gapless Playback och Crossfade

Gapless playback och Crossfade släpps nu med den senaste uppdateringen av Spotify till din dator – nu kan alla vara Djs. Om du inte kan hålla dig, kan du redan nu ladda ner den här.

I samband med vår senaste uppdatering är vi idag glada över att få presentera två helt nya funktioner: Gapless Playback och Crossfade.

Med Gapless playback kan du nu lyssna på din musik smidigt och utan avbrott, perfekt för dans- och klassisk musik, liveinspelningar och konceptalbum.

Med den senaste uppdateringen av Spotify kommer funktionen Gapless playback att vara aktiverad från start. Du hittar funktionen under ”Preferences” i Spotify.

En annan mycket efterfrågad funktion är Crossfade, dvs. möjligheten att få övergången mellan två låtar att mixas samman och låta bättre. Crossfade är perfekt för fester – nu kan alla vara DJs!

Crossfade aktiveras under ”Preferences” och du kan själv välja hur lång du vill att övergången ska vara (mellan 1 och 12 sekunder).

Rebecca & Fiona, är redan fans av de nya funktionerna: “Peppat med crossfader och musik utan pauser på Spotify! Nu kommer man garanterat ha det roligare på sina hemmafester!”

Även den världsberömda Dj:n Paul Oakenfold är glad över de nya funktionerna då han precis släppt ett nytt album där musiken låter bäst utan pauser. “Jag använder Spotify dagligen” säger han. “Mycket av min egen musik är mixad så det är grymt att Spotify nu erbjuder Gapless playback och Crossfade. Nu kan mina fans njuta av musiken precis som när de är ute och klubbar”.

Spana in albumet här!

Nedan finns samtliga nyheter i den senaste uppdateringen (på engelska):

• Gapless playback (‘on’ by default)
  • Crossfade support (turn ‘on’ via Preferences)
  • Faster artist browsing
  • Better sorting of albums & top hits
  • New save and restore feature for ‘Now Playing’
  • Improved Subscribe, Buddy List and Favourites options
  • Drag & drop fixed on Windows
  • ‘Hide purchase buttons’ option (Premium users only)
  • ‘Offline Mode’ via Spotify menu
  • Gustav Söderström, Produktchef på Spotify tillägger: ”Gapless playback och crossfade har varit två av våra mest efterfrågade funktioner”

”Oavsett om det är Wagners Gotterdammerung eller Aviciis Levels du lyssnar på kommer den här uppdateringen att göra upplevelsen bättre än någonsin tidigare.”

Vi har börjat rulla ut den senaste uppdateringen av Spotify. Så fort vi är redo att uppdatera kommer du att bli ombedd att starta om Spotify.

Om du inte kan hålla dig, kan du redan nu ladda ner den nya versionen här.